RAMOWY ROZKŁAD DNIA
| RAMOWY ROZKŁAD DNIA | |
| 7.00 - 8.00 | Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów i potrzeb dzieci. Zabawy ruchowe, melodyczno-rytmiczne, muzyczne, słuchowe i słowne, zestaw ćwiczeń porannych. | 
| 8.00 - 9.00 | Przygotowanie do śniadania - czynności higieniczno - samoobsługowe. ŚNIADANIE: doskonalenie umiejętności samoobsługowych, samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Czynności higieniczne po posiłku. | 
| 9.00 - 9.30 | Swobodne zabawy dzieci mające na celu integrację grupy. | 
| 9.30 - 10.00 | Realizacja zadań edukacyjnych w oparciu o podstawę programową oraz plany pracy, uwzględniające IPET-y, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. | 
| 10.00 - 11.00 | Grupowe zajęcia umuzykalniające, indywidualne zajęcia plastyczne. | 
| 11.00 - 12.00 | Wyjścia, wycieczki i spacery połączone z obserwacjami przyrodniczymi oraz integracja społeczna. Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w sali i na terenie placówki. | 
| 12.00 - 12.30 | Przygotowanie do obiadu - czynności higieniczno - samoobsługowe. OBIAD: doskonalenie umiejętności samoobsługowych, samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Czynności higieniczne po posiłku. | 
| 12.30 - 13.00 | Organizowanie sytuacji sprzyjających relaksacji i wyciszeniu przy użyciu metod między innymi: muzykoterapii, bajkoterapii, Knillów, itp.; kontakt z literaturą. Praca indywidualna z dzieckiem podsumowująca wiadomości i zadania edukacyjne. | 
| 13.00 - 15.00 | Stwarzanie warunków do zabaw rozwijających zainteresowania dzieci, gry i zabawy stolikowe, muzyczno - ruchowe. Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci. | 

 
				 
				 
				 
																									
						
					 
			 
									 
			 
			        
 
       
 





