RAMOWY ROZKŁAD DNIA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA |
|
7.00 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów i potrzeb dzieci. Zabawy ruchowe, melodyczno-rytmiczne, muzyczne, słuchowe i słowne, zestaw ćwiczeń porannych. |
8.00 - 9.00 |
Przygotowanie do śniadania - czynności higieniczno - samoobsługowe. ŚNIADANIE: doskonalenie umiejętności samoobsługowych, samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Czynności higieniczne po posiłku. |
9.00 - 9.30 |
Swobodne zabawy dzieci mające na celu integrację grupy. |
9.30 - 10.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych w oparciu o podstawę programową oraz plany pracy, uwzględniające IPET-y, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. |
10.00 - 11.00 |
Grupowe zajęcia umuzykalniające, indywidualne zajęcia plastyczne. |
11.00 - 12.00 |
Wyjścia, wycieczki i spacery połączone z obserwacjami przyrodniczymi oraz integracja społeczna. Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w sali i na terenie placówki. |
12.00 - 12.30 |
Przygotowanie do obiadu - czynności higieniczno - samoobsługowe. OBIAD: doskonalenie umiejętności samoobsługowych, samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Czynności higieniczne po posiłku. |
12.30 - 13.00 |
Organizowanie sytuacji sprzyjających relaksacji i wyciszeniu przy użyciu metod między innymi: muzykoterapii, bajkoterapii, Knillów, itp.; kontakt z literaturą. Praca indywidualna z dzieckiem podsumowująca wiadomości i zadania edukacyjne. |
13.00 - 15.00 |
Stwarzanie warunków do zabaw rozwijających zainteresowania dzieci, gry i zabawy stolikowe, muzyczno - ruchowe. Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci. |