CEL
|
ZADANIA
|
UWAGI
O REALIZACJI
|
Podnoszenie wyników kształcenia
|
- Diagnoza wychowanków przedszkola – dojrzałość szkolna, osiągnięcia.
- Diagnoza osiągnięć edukacyjnych uczniów na poszczególnych etapach kształcenia.
- Wykorzystanie wniosków z egzaminów zewnętrznych oraz badań wyników nauczania w procesie kształcenia.
- Organizowanie sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego (wewnętrznego) dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym.
- Diagnoza braków dydaktycznych kierowanie uczniów na zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze i korekcyjno – kompensacyjne.
- Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych.
- Wprowadzanie innowacji pedagogicznych oraz projektów edukacyjnych.
- Ścisła współpraca wychowawców internatu z nauczycielami ich podopiecznych celu szeroko pojętej opieki dydaktycznej nad wychowankiem.
|
|
Dbałość o rozwój psychofizyczny uczniów i wychowanków
|
- Współpraca z placówkami:
v w mieście,
v w regionie,
v w kraju,
v za granicą (Erasmus).
- Organizowanie wycieczek przedmiotowych i krajoznawczych.
- Promowanie zdrowego trybu życia.
- Organizowanie wypoczynku śródrocznego (Zielone szkoły), wakacyjnego (turnusy rehabilitacyjne, półkolonie itp.) w miarę możliwości i przy współpracy z innymi podmiotami.
- Organizowanie czasu wolnego uczniów i wychowanków:
v tworzenie kół zainteresowań,
v udział uczniów w konkursach, przeglądach artystycznych i zawodach sportowych,
v organizowanie dyżurów opiekuńczo – wychowawczych w przedszkolu.
- Uczestnictwo wychowanków w szeroko pojętej kulturze.
- Angażowanie uczniów i wychowanków w akcje regionalne, ogólnopolskie, międzynarodowe i światowe.
- Sport i rekreacja – współpraca z Olimpiadami Specjalnymi – Polska.
- Niesienie pomocy materialnej rodzinom w trudnej sytuacji życiowej.
- Wspomaganie rozwoju psychofizycznego poprzez udział w zajęciach rewalidacyjnych:
v arteterapii,
v socjoterapeutycznych,
v orientacji w przestrzeni,
v logopedycznych,
v korekcji wad postawy,
v terapii metodą Tomatisa,
v terapii metodą EEG Biofeedback,
v relaksacji.
|
|
Zapobieganie niedostosowaniu społecznemu, wykluczeniu ze społeczeństwa oraz przeciwdziałanie zjawiskom niebezpiecznym dla życia i zdrowia
|
- Udział wychowanków i uczniów w życiu społeczno – kulturalnym miasta i okolic – wyjścia do kina, teatru, na koncerty itp.
- Organizowanie zajęć wychowankom w przedszkolu, internacie, świetlicy szkolnej.
- Systematyczne wdrażanie działań zawartych w programach profilaktyki i wychowawczych.
- Organizowanie spotkań ze specjalistami różnych dziedzin życia społecznego i zdrowotnego dla uczniów i wychowanków placówki.
|
|
Kształcenie potencjału kadrowego
|
- Diagnoza potrzeb w zakresie doskonalenia nauczycieli.
- Zdobywanie kolejnych stopni awansu zawodowego.
- Wspomaganie rozwoju zawodowego pracowników pedagogicznych.
|
|
Rodzice współgospodarzami placówki
|
- Angażowanie rodziców w realizację zadań placówki.
- Wspieranie inicjatyw rodziców.
- Współpraca ze Stowarzyszeniem Razem.
- Włączanie rodziców w organizację imprez szkolnych:
v pikniki rodzinne,
v festyny szkolne,
v rajdy turystyczne dla dzieci i opiekunów,
v spotkania świąteczne itp.
|
|
Wzbogacanie bazy placówki
|
- Systematyczne doposażenie placówki w:
v środki audiowizualne,
v sprzęt komputerowy i oprogramowanie,
v meble do klas i sal rewalidacyjnych.
- Remont szkoły – dostosowanie pomieszczeń do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo i autystycznymi.
- Utworzenie w szkole dodatkowych sal do rewalidacji indywidualnej i klas dla dzieci z autyzmem.
- Budowa windy zewnętrznej dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Przygotowanie pomieszczeń dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych ruchowo (podjazdy, drzwi, łazienki).
- Doposażanie zasobów szkoły w potrzebne pomoce dydaktyczne.
- Termoizolacja budynku szkoły i wykonanie nowej elewacji.
- Podejmowanie działań w celu wybudowania pełnowymiarowej sali gimnastycznej.
|
|
Promowanie placówki w środowisku
|
- Rejestracja ważnych wydarzeń z życia placówki w kronikach, filmotece, prasie lokalnej itp.
- Organizowanie wystaw i kiermaszów prac uczniowskich na terenie miasta i okolic.
- Aktywny udział w życiu środowiska lokalnego.
- Uroczyste otwarcie szkoły po remoncie.
- Wydanie materiałów informacyjnych dotyczących działalności placówki.
- Systematyczne aktualizowanie strony www.sosw.rybnik.pl
|
|